Μετά τα 100 μίλια με ένα Rebel Husky ήρθε το πλήρωμα του χρόνου και για το Aquarius Sea Lion. Αναγκαστικά, δεν μπορεί να αποφευχθεί η σύγκριση των δύο αυτών καγιάκ γιατί οι κοινές τους διαστάσεις σου δημιουργούν την εντύπωση και την προδιάθεση για μια αντίστοιχη πλεύση. Είναι όμως πράγματι έτσι; H απάντηση είναι ένα βροντερό όχι. Καμία απολύτως σχέση δεν έχουν αυτά τα δύο σκάφη μεταξύ τους στο νερό και όσο και αν φαίνονται παρόμοια στη στεριά, οι γραμμές και κυρίως τα χαρακτηριστικά της γάστρας τους, δημιουργούν μια τελείως διαφορετική αίσθηση εν πλω.
Η τελείως επίπεδη γάστρα του, σχεδόν σε όλη την ίσαλο γραμμή του σκάφους, είναι αυτή που κάνει τόσο έντονη τη διαφορά πλεύσης με το Husky, η γάστρα του οποίου έχει σχήμα V. Στη μπουνάτσα, μπαίνοντας για πρώτη φορά στο σκάφος, εκπλήσσεσαι από τη σταθερότητα του απορώντας για τα 52 εκ. του πλάτους του, την ίδια ώρα που στο Husky θα σκεφτόσουν πως θα ανατραπείς. Θυμίζει 60αρι SOT χωρίς υπερβολή. Αντίστοιχη είναι και η αίσθηση στο edging που ειδικά στο πρώτο στάδιο σε γεμίζει σιγουριά και άνεση, με μεγάλο εύρος και εκπληκτική σταθερότητα. Μπορεί εύκολα να χρησιμοποιηθεί ακόμα και από έναν αρχάριο για την εκμάθηση του edging, πάντα βέβαια σε καλό καιρό.
Αρχικά, το κόκπιτ του Sea Lion είναι ψηλό και ευρύχωρο. Ειδικά η HV έκδοση για την οποία μιλάμε, είναι ιδανική για εύσωμους κωπηλάτες, από 90 κιλά και πάνω, οι οποίοι θα βολευτούν χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις. Εντυπωσιακό για ένα καγιάκ με πλάτος 52 εκ. Το LV έχει τις ίδιες ακριβώς διαστάσεις με μόνη διαφορά το χαμηλότερο κατά 2 εκ. ντεκ. Το LV προορίζεται για πιο αδύνατους κωπηλάτες, στο φάσμα των 70 έως 90 κιλών. Το ύψος του ντεκ στο HV είναι τέτοιο που δεν αφήνει το νερό από το κύμα να μπει στο πιλοτήριο. Σε δοκιμή του σκάφους στον καιρό, επιλέξαμε μια μικρή πλεύση χωρίς ποδιά και το αποτέλεσμα μας έκανε εντύπωση. Το νερό στο κόκπιτ ήταν ελάχιστο. Μετά από κάποιες ώρες δοκιμών διαπιστώθηκε πως αυτό δεν οφειλόταν μόνο στο ύψος του ντεκ αλλά και στη γάστρα του σκάφους.
Aquarius kayaks
Η κορυφαία εμπειρία ενός καγιάκ από συνθετικά υλικά είναι πλέον πιο προσιτή.
Το βιβλίο παραγγελιών του 2025 άνοιξε. Επικοινωνήστε μαζί μας έγκαιρα για την παραγγελία σας.
Όταν ο καιρός είναι στη πρύμη σου, θα εκπλαγείς με το πόσο εύκολα αρπάζει το κύμα. Το συνδυάζεις αβίαστα με λίγο edging και ξαφνικά όλη η ενέργεια του νερού σπρώχνει τη μεγάλη επιφάνεια της γάστρας και εσύ αρχίζεις να φλερτάρεις αμέσως με διψήφια νούμερα ταχύτητας σκάφους. Βέβαια όλο αυτό σου δίνει αρχικά μια καλή ταχύτητα με πολύ καλή απόκριση, για να ξεκινήσεις το σερφάρισμα αλλά η συνέχεια απαιτεί δύναμη και εμπειρία για να κρατήσεις την πλώρη σου μπροστά. Όλη αυτή η επιφάνεια της γάστρας στο τέλος θα βοηθήσει ώστε να γυρίσει το σκάφος και το κύμα να περάσει από κάτω σου. Σε αυτές τις συνθήκες το Rebel θα χασμουριόταν.
Ποιo είναι πιο γρήγορο;
Το Aquarius Sea Lion είναι ένα σκάφος το οποίο συνειδητά επέλεξα ως επαγγελματικό, για τις εκπαιδεύσεις και τα tour. Με βάση την επαγγελματική χρήση είναι θεωρώ η χρυσή τομή ανάμεσα στην αντοχή, το χαμηλό βάρος (πολύ σημαντικό όταν φορτώνεις και ξεφορτώνεις καθώς και μέσα στη θάλασσα), την επισκευασιμότητα, το κόστος, τη σταθερότητα για τον μη έμπειρο χρήστη καθώς και την ευελιξία, την ταχύτητα και την αμεσότητα που αναζητούν οι έμπειροι κωπηλάτες. Δύσκολος συνδυασμός όλα τα παραπάνω αλλά μπορώ να πω ότι αναμφίβολα το Sea Lion τον έχει επιτύχει και με το παραπάνω. Το HV έχει φιλοξενήσει στο κόκπιτ του εύσωμους κωπηλάτες των 95-105 κιλών, οι οποίοι ένιωσαν οικεία αμέσως. Στο κυρίως κείμενο ο Αντώνης αναλύει εκτενώς τη συμπεριφορά του Sea Lion, συγκρίνοντάς το και με το Rebel Husky, με το οποίο έχουν παραπλήσιες διαστάσεις.
Εγώ θα περιοριστώ μόνο στο να παραθέσω τα νούμερα που προέκυψαν από τις μετρήσεις ταχύτητας που πραγματοποίησα με τα δύο αυτά καγιάκ, παραθέτοντας και τα σχετικά διαγράμματα. Θέλω να τονίσω ότι σε συνθήκες cruising, σε ήρεμη θάλασσα, και τα δύο σκάφη μπορούν άνετα να κρατήσουν πάνω από 4kn, με έναν καλό και δυνατό κωπηλάτη στο πιλοτήριο. Οι συνθήκες τη μέρα της δοκιμής ήταν άνεμος 5-6kn με πολύ μικρό κυματισμό, το φορτίο στα σκάφη 1-2kg, και κουπί το WaveDesign Wing Wild 750 ρυθμισμένο στα 210εκ. Κωπηλάτης ο υπογράφων με ύψος 1,82 και βάρος 82kg. Οι μετρήσεις πραγματοποιήθηκαν με τον καιρό σε μπάντα, όρτσα και πρύμα. Στην μπάντα το Husky έπιασε ένα εξαιρετικό 7,1kn με το Sea Lion κοντά του, στους 6,5kn. Γυρίζοντας στα πρύμα το Husky εκτοξεύεται στους 7,3kn με το Sea Lion να πιάνει τους 6kn, πίσω του. Στα όρτσα το Husky πετυχαίνει 6,8kn με το Sea Lion περίπου έναν κόμβο πίσω του, στους 5,7kn. Συμπερασματικά, το Husky είναι σημαντικά ταχύτερο σε όλους τους καιρούς, τουλάχιστον σε αυτές τις ήπιες συνθήκες, και με καλύτερη επιτάχυνση. Το αξιοσημείωτο είναι ότι κρατάει την ίδια υψηλή ταχύτητα σε όλες τις πλεύσεις, ανεξάρτητα από που έρχεται ο καιρός, με μικρές διαφορές μεταξύ τους. Ειδικότερα, όμως, στα πρύμα «απογειώνεται» ενώ είναι εντυπωσιακά γρήγορο και στα όρτσα.
Το Sea Lion δεν είναι καθόλου αργό συνολικά. Απλά υπολείπεται ενός πολύ γρήγορου σκάφους όπως το Husky. Η καλύτερη επίδοσή του είναι με τον καιρό στην μπάντα που έβγαλε ένα αξιοσημείωτο 6,5kn. Όλα τα παραπάνω αφορούν μία και μόνο πλευρά των σκαφών αυτών, τις επιδόσεις με «φουλ γκάζια» και δεν θα πρέπει να επισκιάζουν όλα τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά τους στη σχετική συζήτηση. Πρόκειται για δύο εξαιρετικά σκάφη, το καθένα με τον δικό του ξεχωριστό χαρακτήρα, φτιαγμένα για να ανταποκριθούν στις υψηλές απαιτήσεις της ανοιχτής θάλασσας, εκεί που μετράνε και πολλές άλλες παράμετροι, σχεδιαστικές και κατασκευαστικές.
Άγγελος Χριστοφίδης
Σε μεγαλύτερες βόλτες, ακόμα και σε απαιτητικές αποστολές, το σκάφος αυτό νιώθει στο στοιχείο του. Θα φορτώσετε απλόχερα και άνετα όλα σας τα πράγματα -ακόμα και αν ετοιμάζεστε για τον γύρο της Κρήτης- στα ευρύχωρα ταμπούκια με τα μαλακά καπάκια της Kajaksport που τοποθετεί η Aquarius, να κλείνουν εύκολα και αποτελεσματικά. Επίσης, θα βολευτείτε στο κόκπιτ, θα κλειδώσετε το βλέμμα σας στην πυξίδα, που τοποθετείται σε προκαθορισμένη θέση στο ντεκ και θα ταξιδέψετε παντού με ασφάλεια. Είναι πραγματικά ένα σκάφος που μπορεί να το πάρει ένας κωπηλάτης από το ξεκίνημά του, να εκπαιδευτεί, να το κρατήσει μια ζωή και να κάνει τα πάντα χωρίς ποτέ να χρειαστεί κάτι άλλο. Και σε αυτό το σκάφος, όταν το φορτίο μεγαλώνει, εφόσον έχει τοποθετηθεί σωστά στα ταμπούκια, χαμηλώνει το κέντρο βάρους του και αποκτά μια μεγαλύτερη σταθερότητα, απολύτως επιθυμητή όταν τα μίλια αρχίζουν να αυξάνονται και ο καιρός να δείχνει τα δόντια του.
Σαν κατασκευή το Rebel δείχνει και είναι πιο στιβαρό και πιο ελαφρύ, εξ ολοκλήρου κατασκευασμένο από carbon/kevlar, ενώ στο Aquarius έχει χρησιμοποιηθεί carbon/kevlar μόνο στο μεσαίο τμήμα της γάστρας, στην περιοχή του κόκπιτ, ενώ το ντεκ είναι κατασκευασμένο από diolen. Θα ήταν, όμως, άδικο να συγκριθούν μεταξύ τους σε αυτό τον τομέα, δεδομένης και της μεγάλης διαφοράς στην τιμή τους. Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως το Husky μπαίνει στο 4ο έτος δοκιμών και χρήσης και επομένως έχει δοκιμαστεί σε σκληρές δοκιμασίες και αποστολές. Πρέπει να περάσει χρόνος για να έχουμε ανάλογα συμπεράσματα και για το Sea Lion, αν και οι πρώτες εντυπώσεις είναι πολύ θετικές. Ένα άλλο πλεονέκτημα είναι πως το fiberglass επισκευάζεται πιο εύκολα και με μικρότερο κόστος ενώ στη χώρα μας διαθέτουμε πολύ καλούς τεχνίτες στις επισκευές συνθετικών σκαφών, κάτι που δυστυχώς δεν ισχύει σε ό,τι αφορά τις επισκευές των πλαστικών καγιάκ από πολυαιθυλένιο.
Σίγουρα το Aquarius Sea Lion έχει πολλά να πει και θα πρέπει να του δοθεί ο ανάλογος χώρος και ο χρόνος να τα πει. Μπαίνει στη διαδικασία να συγκριθεί με πολύ ακριβότερα (λόγω υλικών) σκάφη και μπορεί να τα κοιτάει στα μάτια. Σίγουρα με κάποιες παραχωρήσεις αλλά στέκεται ισάξια δίπλα τους. Σε εμάς, αυτούς τους λίγους μήνες που το έχουμε στη κατοχή μας, έχει αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις. Μπορεί οι δοκιμές μας να έχουν τον τίτλο 100 μίλια με ένα θαλάσσιο καγιάκ γιατί τόση θεωρούμε πως είναι η απόσταση δοκιμών για να βγάλεις ασφαλή πρώτα συμπεράσματα για ένα σκαρί, αλλά με το θαλάσσιο λιοντάρι μας έχουμε ξεπεράσει κατά πολύ αυτό το νούμερο. Βγήκαμε σε μπουνάτσες, σε καιρούς, σερφάραμε, ταξιδέψαμε, δουλέψαμε τεχνικές και διασώσεις και βάλαμε κόσμο που δεν είχε άλλη εμπειρία στο θαλάσσιο καγιάκ. Σε όλους αυτούς του ρόλους στάθηκε αντάξια, δεν μας προβλημάτισε πουθενά και μας έδωσε τη χαρά και την αυτοπεποίθηση να σχεδιάζουμε μαζί του όλο και πιο δύσκολα επιτεύγματα.
Αυτές τις μέρες που ολοκληρώνεται αυτό το άρθρο της δοκιμής, το Aquarius Sea Lion προετοιμάζεται για την πιο σκληρή δοκιμασία του. Μια δοκιμασία που μετατρέπει τα σκάφη μας σε μικρούς θεούς στα μάτια της θαλασσινής ψυχής μας.
Αφήνοντάς πίσω λοιπόν ακριβότερα και πιο premium σκάφη, το Sea Lion ετοιμάζεται να λάβει μέρος στη φετινή αποστολή της ομάδας μας. Εκεί όπου το Αιγαίο μας μετατρέπεται σε πεδίο πολύωρων και σκληρών δοκιμών και τα σκάφη καλούνται να βγάλουν εις πέρας μικρούς ή μεγαλύτερους άθλους.
Είμαι σίγουρος πως όχι απλά θα τα καταφέρει αλλά θα γυρίσει πίσω και πάρα τις γρατζουνιές, τα αλάτια και τα όχι και τόσο γυαλιστερά χρώματα το μικρό μας διαμαντάκι θα λάμπει. Θα λάμπει ακόμα πιο φωτεινό από εκείνη τη πρώτη μέρα που το πήραμε στα χέρια μας.
Stay Tuned…